http://www.bestride.ro http://www.inmatriculat.ro http://no2studio.ro http://simag.ro

Leguma zilei: SALATA VERDE

Intotdeauna e loc pe masa si pentru o salata. E perfecta langa multe feluri de mancare cu carne, dar poate fi si felul principal in combinatii colorate cu alte legume de sezon. Salata verde este una din vedetele meniului celor care tin dieta, dar si a celor care adopta stilul vegetarian.

Exista mai multe varietati de salata verde, multe dintre ele populare si la noi.

  • Salata Romaine – are frunze mari si crocante si e cel mai adesea folosita in salata Caesar.
  • Salata Butterhead - cunoscuta si sub denumirile Boston sau Bibb este cea pe care o gasim cel mai adesea la piata, cu frunze mari si mai putin crocante. Este folosita nu numai in salate, dar si pentru sandvisuri sau pentru decorarea unor feluri de mancare.
  • Salata Iceberg – suntem obisnuiti sa o gasim la punga in magazine. Are frunze cu textura densa si crocanta si o aroma mai tare decat a altor tipuri de salata. Este foarte populara in Statele Unite.
  • Salata creata – o gasim si in varianta cu frunze rosiatice. Are frunze moi, usor dulcegi, cu aroma placuta si nu prea puternica. Poate fi folosita in orice tip de salata.
  • Radicchio – e usor de deosebit de alte tipuri de salata prin funzele de culoare rosiatica, cu textuta tare si o aroma usor amara.

In combinatie cu alte tipuri de salata sau legume si chiar in varianta simpla, salata verde are puteri pe care nu te gandeai ca le gasesti intr-o frunza. Salata verde contine fitonutrienti care au beneficii pentru sanatate si previn numeroase boli.

Cool Facts:

– salata verde are vitamina A si beta caroten. Aceste doua substante au proprietati antioxidante. Vitamina A este esentiala pentru o piele frumoasa, dar si pentru o vedere buna, in timp ce beta carotenul se transforma in vitamina A in corp si dubleaza beneficiile acesteia.

– salata verde are si fier, calciu, magneziu si potasiu esentiale pentru metabolism.

– includerea salatei verzi in meniul zilnic previne aparitia osteoporozei si a anemiei si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare si Alzheimerului.

– 100g de salata verde au numai 10 calorii.

– salata este recomandata ca sedativ usor.

– salata este recomandata in diete, si anume de a fi consumata in cantitati de pana la 500 de grame inaintea fiecarei mese.