http://www.bestride.ro http://www.inmatriculat.ro http://no2studio.ro http://simag.ro

De ce este considerat inotul sportul ideal?

A venit vara si este clar ca inotul devine sport national. Pacat insa ca multi dintre noi ne “permitem” sa apelam la acest gen de miscare doar in timpul vacantei, ignorand, de cele mai multe ori, beneficiile pe care ni le poate aduce: ajuta la remodelarea corpului, dar si la mentinerea unei stari extraordinare de sanatate.
Este cel mai complex si ideal pentru toate varstele si ar trebui practicat cu regularitate!
Indicat chiar și gravidelor, dar și bolnavilor de astm și de epilepsie, inotul pune in miscare toti muschii si articulatiile fără să creeze presiune asupra acestora. “Inotul are si proprietatea de a spori rezistenta cardiovasculara și pulmonara a persoanelor pe care il practica. De asemenea, normalizeaza valorile tensiunii arteriale, creste rezistenta ligamentelor si contribuie la dezvoltarea tuturor grupelor musculare”, explică dr. Laurenţiu Luca, directorul Clinicii PULS.

       Dezvoltă abilităţile copiilor
Copiii care învaţă de mici să înoate au numai de câștigat pe termen lung. Ei vor avea o dezvoltare psihomotorie mai bună, un echilibru mai bun și o coordonare optimă a părţii superioare a corpului, arată un studiu norvegian. Astfel, s-a dovedit că, spre deosebire de copiii care nu înoată, cei care practică acest sport încă de la vârsta de două-trei luni, continuând ședinţele de înot doar până la șapte luni, își menţin echilibrul mai bine într-un picior la vârsta de cinci ani, sar mai bine coarda și prind mai ușor lucrurile aruncate spre ei.

Ajută la slăbit

Jumătate de oră de înot arde 200 de calorii și, în plus, este un sport care, din punct de vedere cardiovascular, este la fel de eficient ca și joggingul sau mersul pe bicicletă. 30 de minute de mișcare în apă echivalează cu 45 de minute de exerciţiu pe uscat. Nu degeaba britanicii, care au mari probleme cu kilogramele în plus, au undă verde să înoate pe gratis în peste 1.000 de piscine din regat graţie unui program guvernamental care a costat 140 de milioane de lire sterline.

Înotul ne ajută să avem o poziţie corectă a corpului și ne scapă de stres. Înotătorii au o mai mare elasticitate și mobilitate a corpului și plămânii mai dezvoltaţi .

       
      In caz ca te-ai hotarat sa te apuci de inot trebuie sa iei in considerare cateva sfaturi:
  • Inainte de a intra in bazin, antreneaza-ti muschii pentru aceasta activitate, iar dupa sedinta de inot, apeleaza la cateva exercitii de relaxare a masei musculare.
  • Poti inota oricat doresti, dar daca frecventezi bazinul de 2-3 ori pe saptamana este mai mult decat suficient.
  • Incearca sa alternezi zilele de inot cu una de pauza.
  • Inoata intr-un ritm constant, mai ales in primele zile.
                                               Este imposibil sa nu adorati acest sport!
ECATERINA PANAITE